Początki fotografii mody cz.2
Jakiś czas temu rozpoczęliśmy cykl o początkach fotografii mody. Dziś rozpoczniemy od Mane Rayea. Fascynował go antyk, tworząc swoją ?Helladę? myślał o wykorzystaniu jej ruin jako sztucznego atelier. Sfotografował wielu znanych ludzi. W latach 30. poznał Horsta Bormanna znanego jako Horst P.Horst, był on jego modelem, w zamian uczącym się od mistrza sztuki fotografowania. Vouge Paris i Vouge New York do dziś epatują erotyzmem, który był jego zasługą.
Jakiś czas temu rozpoczęliśmy cykl o początkach fotografii mody. Dziś rozpoczniemy od Mane Rayea. Fascynował go antyk, tworząc swoją ?Helladę? myślał o wykorzystaniu jej ruin jako sztucznego atelier. Sfotografował wielu znanych ludzi. W latach 30. poznał Horsta Bormanna znanego jako Horst P.Horst, był on jego modelem, w zamian uczącym się od mistrza sztuki fotografowania. Vouge Paris i Vouge New York do dziś epatują erotyzmem, który był jego zasługą.
Obydwaj w czasie swych podróży poznali Cecila Beatona, który pracował jako kostiumolog dla teatrów w Londynie i Nowym Jorku, oczywiście szybko zaczął fotografowanie mody dla Vouga, Harper?s Bazaar i Life, zasłynał ze zdjęć tzw.: high society. W tym samym roku z Vougiem rozpoczął współprace Irving Penn, którego sławę ugruntowały zdjęcia ?wielkich dam świata artystycznego?.
Po tych kilku wymienionych nazwiskach nastąpił prawdziwy boom...ale o nim następnym razem!