Steve McCurry fotografował wojny, teraz przygotował sesję dla Valentino
Steve McCurry, fotograf znany z licznych okładek National Geographic oraz świetnych reportaży wojennych postanowił podjąć się czegoś nowego. Sfotografował on modelki na potrzeby nowej kampanii domu mocy Valentino. Zobaczcie jak fotoreporter odnalazł się w roli fotografa mody.
W zeszłym roku pisaliśmy o Steve'ie McCurrym w kontekście jego wystawy w Leica Gallery oraz o nim, jako świadku zamachów w Paryżu. Tym razem fotoreporter zaskoczył nas czymś zupełnie innym – czyżby zmiana branży nadchodziła dla niego wielkimi krokami?
Wielokrotnie nagradzany na World Press Photo fotograf podjął się realizacji kampanii reklamowej dla domu mody Valentino, znanego ze swojej elegancji oraz szyku. Celem zleceniodawców było pokazanie emocji związanych z afrykańską kulturą oraz piękna charakterystycznego dla tego regionu.
W połączeniu z chęcią pokazania elegancji, piękna oraz wrażenia podróży przez Steve'a powstała kolekcja zdjęć przedstawiających modę w estetyce „kronikarza odległych kultur”, jak nazywają fotografa dyrektorzy kreatywni Valentino.
Kampania odrzuca emanowanie seksem typowe dla zdjęć mody. Artysta zdecydował się na ukazanie piękna wewnętrznego fotografowanych osób opatrzone krojami znanej firmy na tle masajskiej wioski. Sesja odbyła się w kenijskim Parku Narodowym Amboseli, gdzie doszło do swoistego zderzenia kultur zachodniej oraz rdzennie afrykańskiej.