Canona 1DX Mark II - jeden z najlepszych, także pod wodą

Canona 1DX Mark II - jeden z najlepszych, także pod wodą21.07.2016 06:11
Canona 1DX Mark II - jeden z najlepszych, także pod wodą
Źródło zdjęć: © © Pexels
Mikołaj Rożek

Canon 1DX Mark II należy do ścisłej elity wśród lustrzanek cyfrowych. Swoją wyższość pokazuje nie tylko na lądzie, ale i głęboko pod wodą.

Fotografia podwodna jest dziedziną, która stawia, przed osobami podejmującymi wyzwanie, szereg utrudnień. Nie tylko trzeba się wykazać umiejętnością nurkowania w różnych rodzajach akwenów wodnych, ale przyda się gruby portfel. Jeśli macie trochę gotówki, możecie zaopatrzyć się w Canona EOS-1D X Mark II z dedykowaną obudową podwodną. Zestaw jest zdecydowanie wart każdego grosza.

Tak wygląda Canon EOS-1D X Mark II w obudowie podwodnej, przeznaczonej do ujęć szerokokątnych.
Źródło zdjęć: © © [Backscatter](http://www.backscatter.com/)
Tak wygląda Canon EOS-1D X Mark II w obudowie podwodnej, przeznaczonej do ujęć szerokokątnych.

Serwis Backscatter, zajmujący się testowaniem sprzętu podwodnego, uznał lustrzankę Canona za jeden z najlepiej sprawdzających się w wodzie. Bardzo ważną cechą 1D X II okazało się jego dobre osiągi przy wysokiej czułości ISO. Podczas nagrywania pod wodą przy ISO ISO 3200-6400 nie wystąpił zauważalny spadek jakości.

Kiedy robimy zdjęcia lub filmy, schodząc na głębokość większą niż 10 metrów, przestaje docierać tam czerwone pasmo światła, pozostawiając niebieskie. Jak nie trudno się domyślić, w tym przypadku przetwarzanie balansu bieli jest na wagę złota. Z pomocą przychodzi możliwość manualnego ustawienia balansu bieli w 1D X II, która prawie całkowicie eliminuje potrzebę postprodukcji kolorów.

Backscatter zwraca także uwagę na zastosowany system autofokusu, posiadający funkcję Flexizone Mode, która pozwala na manualne wyznaczenie strefy ostrości, podczas gdy tryb śledzenia AF pozwala jej podążać za ruchomym obiektem.

Rozdzielczość wideo 4K przy 60 kl./s zapewni dobrą jakość. W przypadku nagrywania pod wodą, ma to jeszcze jedną zaletę - poruszenie aparatu lub drżenie można zniwelować w postprodukcji przez obniżenie klatkażu, wydłużając czas trwania materiału. Dodatkowo trzeba zaopatrzyć się w dobre karty CFast, gdzie 256 GB pozwala na około 40 minut nagrania.

Jeśli w pogoni za fantastycznymi zdjęciami raf koralowych nie mamy jednak tak dużej ilości gotówki, Backscatter proponuje którąś z a7-ek od Sony. Natomiast dla super bogatych wyborem może być Red Epic Dragon, który jest zaledwie 10 razy droższy niż Canon 1DX Mark II. Plus oczywiście osłona podwodna. Wybór należy do was.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)