Aktualizacja iOS naprawia błąd aparatu w iPhone 14 Pro. Apple wie, że zepsuło

Aktualizacja iOS naprawia błąd aparatu w iPhone 14 Pro. Apple wie, że zepsuło23.09.2022 10:38
iPhone 14 Pro ma problemy z głównym aparatem.
Źródło zdjęć: © Fotoblogia

iPhone 14 Pro to naprawdę drogi smartfon. Cena mniejszego z flagowców zaczyna się od 6,5 tys. złotych. Niestety nie świadczyło to o tym, że od początku będzie idealny. Użytkownicy zauważyli potężny problem, a Apple ocknęło się zdecydowanie za późno.

Na początku tygodnia pisaliśmy o poważnym problemie z iPhone’em 14 Pro oraz 14 Pro Max. Oba smartfony działały błędnie podczas korzystania z innych niż wbudowana aplikacji fotograficznych. Chodzi o to, że po włączeniu aparatu na Instagramie, TikToku, Messengerze czy Snapchacie obraz zaczynał drgać jak podczas trzęsienia ziemi, a moduł warczał.

Jeden z naszych redaktorów załapał się na pierwszą pulę iPhone’ów 14 Pro i sprawdził, czy wspomniany błąd rzeczywiście wyskakuje. Okazało się, że tak. Wówczas podejrzewaliśmy, że może być to błąd związany ze stabilizacją obrazu – nie wiedzieliśmy jednak, czy to kwestia sterownika, czy samego sprzętu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

F-22 Raptor supernowoczesne myśliwce USA

Chwilę później Apple wydało oświadczenie, w którym przyznało się do niedopatrzenia i obiecało naprawę. Wyszło, że błąd dotyczył wyłącznie sterowników, więc jego usunięcie musiało się opierać na aktualizacji oprogramowania. Jednak pierwsza aktualizacja iOS do wersji 16.0.1 na iPhone’ach 14 Pro tego nie zmieniła.

Właśnie pojawiła się wersja iOS 16.0.2, która dopiero wspomniany błąd naprawia. W opisie aktualizacji czytamy wprost, że naprawiony zostanie błąd trzęsącego się aparatu. Okazało się, że jest jeszcze kilka błędów, które nowa wersja oprogramowania naprawia:

  • blackout ekranu podczas konfigurowania iPhone’a
  • wyświetlanie częstych pytań o uprawnienia podczas przeklejania informacji z jednej aplikacji do drugiej
  • błędne działanie lub niedostępność funkcji VoiceOver
  • błąd działania wyświetlacza w iPhone X, XR oraz 11 po naprawie serwisowej

Na plus trzeba zapisać to, że Apple szybko przyznało się do błędu i go naprawiło, jednak nikt z nas nie chciałby tego doświadczyć w smartfonie za 6,5 tys. złotych.

Marcin Watemborski, redaktor prowadzący Fotoblogii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.