Fascynująca historia sprzedaży aparatów między 1951-2015 r.

Fascynująca historia sprzedaży aparatów między 1951-2015 r.22.02.2016 15:43
Nikon D5
Marcin Falana

Przedstawiamy kilka wykresów, które pokazują jak kształtował się rynek aparatów fotograficznych w Japonii w latach od 1951 do 2015 r.

Benedict Evans to technologiczny pasjonat, który opublikował ostatnio kilka ciekawych wykresów obrazujących kondycję rynku aparatów fotograficznych. Dane zostały zebrane przez CIPA - Camera & Imaging Products Association i odnoszą się do sprzedaży aparatów w Japoni.

Jak widzimy na wykresie, aparaty analogowe miały bardzo długi okres dobrej sprzedaży trwający ponad 50 lat. Do momentu kiedy wyparły je z rynku aparaty cyfrowe. Od 2003 roku kiedy sprzedaż aparatów analogowych była równa cyfrowym aparatom kompaktowym widzimy już drastyczny spadek sprzedaży aparatów na kliszę.

Zasługą aparatów cyfrowych jest natomiast upowszechnienie tych urządzeń. Aparaty cyfrowe stały się dużo bardziej dostępne niż kiedykolwiek i dużo więcej ludzi może sobie na nie pozwolić. Wpływ na to ma także technologia cyfrowa, która w łatwy sposób daje nam zdjęcie, które można natychmiast obejrzeć. Nie wspominając o tym, że karta pamięci pomieści dużo więcej niż klisza, dzięki czemu fotografowanie jest po prostu tańsze.

Powszechny dostęp do aparatów w smartfonach jest kolejnym punktem zwrotnym dla sprzedaży aparatów tym razem cyfrowych. Wie o tym GoPro, które w ostatnim czasie przeżywa poważne problemy.

Przyzwoite aparaty w smartfonach dają osiągi fotograficzne satysfakcjonujące większość użytkowników, więc przed aparatami cyfrowymi kolejna rewolucja. Widać zresztą drastyczny spadek sprzedaży cyfrowych kompaktów od roku 2012, od kiedy upowszechniają się coraz lepsze fotograficzne smartfony.

Co sądzicie o takich informacjach z rynku japońskiego i czy można je przełożyć na nasz rynek? Dajce nam znać w komentarzach.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.