Fotografia mody, czyli o czym czytamy w czerwcu

Fotografia mody, czyli o czym czytamy w czerwcu06.06.2012 15:30
Fotografia mody – czyli o czym czytamy w czerwcu
Sylwia Mucha

W tym miesiącu najciekawsze wywiady i artykuły fotograficzne znajdziecie w magazynach nie do końca fotograficznych. Co i gdzie znaleźć? Specjalnie dla Was wyczerpujący przegląd poniżej.

W tym miesiącu najciekawsze wywiady i artykuły fotograficzne znajdziecie w magazynach nie do końca fotograficznych. Co i gdzie znaleźć? Specjalnie dla Was wyczerpujący przegląd poniżej.

Większość amatorów fotografii marzy o fotografowaniu mody. Mimo iż na rynku polskim nie ma żadnego pisma poświęconego w pełni temu zagadnieniu, to w wielu modowych i designerskich pozycjach regularnie pojawiają się świetne wywiady z najlepszymi fotografami mody, a im który odniósł większy sukces, tym więcej swoich sekretów zdradza. Warto je znać! Kolejna ważna rzecz to zdjęcia - pod względem edytorskim polskie magazyny modowe są na najwyższym poziomie, oglądanie ich to czysta przyjemność.

VIVA! MODA (11,99 zł)

Okładkowa sesja Hansa Feurera nie ma nawet odrobiny retuszu. Z tego właśnie słynie autor - wierzy, iż technologia cyfrowa wyrządziła fotografii samo zło. Sam nie ma ani komórki, ani e-maila, ale to wcale nie przeszkadza mu pracować dla "Vogue'a", "Harper's Bazaar" czy tworzyć kalendarz Pirelli. Rzadko pracuje w studio i jeszcze rzadziej używa światła błyskowego. Kocha kobiety i to, w jaki sposób moda pozwala zmieniać im osobowości, dlatego stara się zawsze precyzyjnie dobrać plan do charakteru modelki i kreacji, jaką będzie prezentować. Rozmowę Ilony Rechnio z Hansem Feurerem znajdziecie na stronie 12.

Ponadto do obejrzenia w "VIVIE! MODA": sesja Karla Lagerfelda; zdjęcia i rozmowa z Emmą Summerton o tym, jaką trzeba mieć osobowość, by odnieść sukces w fotografii mody, dlaczego tak rewelacyjnie pracuje się z Anją Rubik; tekst Anny Konieczyńskiej m.in. o Polaku – Marku Milewiczu, który jest właścicielem nowojorskiej agencji fotografów mody.

Digital Camera Polska (19 zł)

W czerwcowym numerze "Digital" znajdziemy ciekawy, wakacyjny dodatek o fotografii podróżniczej w poręcznym formacie, idealnym do zabrania na wyjazd. Same praktyczne rady dla początkujących fotografów.

Poza tym w numerze: przegląd najmłodszych zdolnych fotografików prezentowanych podczas Fashion Week Poland; kulisy powstawania niekomercyjnego projektu Tomka Albina „Everybody football”, który na świetnym poziomie zrealizował sesję reklamową bez żadnego budżetu, ale z dużą pomocą przyjaciół; sylwetka Paolo Roversiego; rozmowa z dokumentalistką Katarzyną Sagatowską i ciekawy wywiad Olgi Drendy z Aleksandrą Klever, która fotografuje dzieci, ale w sposób całkiem odmienny od tego, do którego jesteśmy przyzwyczajeni.

Foto (14,90 zł)

Tym razem numer roślinny. Dużo inspiracji bieżących i tych już pełnoprawnie historycznych. Natura inspirowała wielu fotografów, jednym z najbardziej znanych obecnie twórców czerpiących pełnymi garściami z botanicznej różnorodności jest chociażby David LaChapelle. "Foto" prezentuje florystyczne prace Dietmara Busse i jego niesamowite postaci ludzi kwiatów. Surrealistyczne kompozycje kwiatowe na ciałach modeli sprawiają, że granica między zdjęciem a obrazem malarskim wydaje się zacierać.

Inspirującym przykładem dla wiecznych fotomalkontentów, którym ciągle czegoś brakuje, by w końcu zacząć fotografować, jest prezentacja fotografii Magdaleny Wasiczek - w tym roku zdobyła tytuł Fotografa Roku w konkursie International Garden Photographer Of The Year 2012, tworząc swoje bajkowe i poetyckie zdjęcia we własnym ogródku lub na pobliskiej łące. Zanim połamiemy nogi, biegnąc do własnego ogródka, warto przeczytać też wywiad z Pawłem Żakiem o tym, jak fotografować kwiaty i nie popaść przy tym w banał  - „Kwiatobrazy”.

Foto Kurier (16,99 zł)

W "Kurierze" jak zwykle dużo praktycznych porad dla początkujących, wyczerpujący test najnowszego Canona EOS 5D III i artykuł o tym, skąd biorą się te śliczne zdjęcia z reklam aparatów bezlusterkowych. Są prawdziwe? Jeśli tak, to w jaki sposób uzyskać zbliżone efekty.

Kolejny odcinek o analogowej fotografii czarno-białej, tym razem m.in. krok po kroku, jak korzystamy z koreksu. Do poczytania wywiad z Rafałem Makielą, twórcą zdjęć podwodnych.

TRENDY. Art of Living (9,90 zł)

Jakąkolwiek fotografią się nie zajmujemy, wypadałoby być na bieżąco z trendami na świecie. Nie chodzi o to, by im się ślepo poddawać, ale by je znać. Warto szukać inspiracji wśród najlepszych. Magazyn "Trendy" w każdym numerze prezentuje sylwetki najbardziej rozchwytywanych fotografów oraz to, co publiczność na całym świecie chce oglądać. W bieżącym numerze przeczytamy historię spotkania i współpracy fenomenalnego duetu Mert&Marcus, który tworzy sesje dla najbardziej znanych domów mody: Louis Vuitton, Givenchy, Armani, Miu Miu, Fendi. Większość tych sesji realizują w swojej wielkiej posiadłości na południowym zachodzie Ibizy. Ich ostatnim kontrowersyjnym przedsięwzięciem była reżyseria czarno-białego homoerotycznego teledysku Madonny „Girl gone wild”.

Warto też zajrzeć na stronę jednego z najlepszych nowozelandzkich fotografów – Johna Crawforda, który zrealizował ostatnio serię zdjęć nagich ciał z dużych wysokości - „Aerial Nudes”.



Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.