Sony na drugim miejscu wśród pełnoklatkowych aparatów z wymienną optyką

Sony na drugim miejscu wśród pełnoklatkowych aparatów z wymienną optyką23.04.2017 14:00
Sony A99 II to najnowszy model z kategorii aparatów pełnoklatkowych z wymienną optyką.
Źródło zdjęć: © © JK
Krzysztof Basel

Pobić Nikona na amerykańskim rynku to naprawdę niezły wyczyn.

Marcin Falana pisał ostatnio, że kryzys dotyka firmy fotograficzne, sprzedaż liczby aparatów jest najniższa od lat a Nikon wdraża duży program restrukturyzacji. W styczniu i lutym 2017 roku sprzedaż aparatów na świecie była minimalnie wyższa niż rok temu, chociaż wciąż sporo niższa niż w 2015 roku. Tymczasem firma Sony właśnie pochwaliła się rekordową sprzedażą wśród pełnoklatkowych aparatów z wymienną optyką. Japoński producent wyprzedził na tym polu Nikona, wskakując na drugie miejsce w USA. Według oficjalnych informacji firma Sony zanotowała 23-procentowy wzrost sprzedaży w USA w 2017 roku wśród pełnoklatkowych aparatów z wymienną optyką.

Źródło zdjęć: © © http://www.prnewswire.com
Źródło zdjęć: © © http://www.prnewswire.com

Z pewnością jest to ogromna zasługa świetnych produktów marki Sony. W szczególności mówię tu o pełnoklatkowych bezlusterkowcach Sony A7R II czy A7S II. Oba mają świetne recenzje. Pierwszy z nich to lider wśród aparatów testowanych przez DxO, drugi jest ceniony przez filmowców.

Sony A7R II
Sony A7R II

Z drugiej strony, mamy jednak średnio innowacyjnego w tej kategorii Canona oraz Nikona, który jest w poważnej recesji. Japoński producent ostatnio słynie głównie z cięć, restrukturyzacji i wycofywania się z produkcji już zapowiedzianych aparatów. Wprawdzie rok temu Nikon pokazał swój potencjał, prezentując świetne lustrzanki Nikon D5 i D500, jednak wśród pełnoklatkowych aparatów z wymienną optyką to Sony wiedzie prym. Istotne jest także, że oprócz rocznego, flagowego D5, najnowszy z pełnoklatkowych aparatów to 2,5-letni Nikon D750, a w ofercie znajdziemy jeszcze starsze modele D810 oraz D610.

To wszystko sprawiło, że Sony jest o krok od pozycji lidera. Patrząc na rozwój oraz jakość ich produktów, mają spore szanse na wejście na pierwsze miejsce już niedługo. Ich wynik jest także pozytywnym sygnałem w pozostającej w poważnym kryzysie branży fotograficznej. Oby był to początek wzrostów sprzedaży i odbicia się od dna.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.