Huawei P9: mistrz reklamowych wpadek fotograficznych
Firma Huawei znalazła się pod falą krytyki po opublikowaniu wysokiej jakości zdjęcia, rzekomo wykonanego flagowym modelem smartfona - P9. Wpadka czy przemyślany zabieg marketingowy?
06.07.2016 | aktual.: 26.07.2022 18:58
Chiński producent smartfonów, Huawei, w jednej z reklam flagowego modelu P9, przesadził z zachwytem nad swoim produktem. Blogerka kulinarna, Deliciously Ella, podczas nagrywania klipu promocyjnego wraz z firmą Huawei, została uwieczniona na tle pięknego wschodu słońca.
Zamieszczone na Google+ zdjęcie jest bardzo wysokiej jakości, zwłaszcza że zostało uchwycone smartfonem. Niestety, jest to dalekie od prawdy. Przy umieszczaniu zdjęcia na Google+ zostają zachowane dane EXIF obrazu. Tym sposobem Huawei zaliczyło poważna wpadkę. Opis pod zdjęciem bardzo mocno sugeruje, że zostało zrobione P9-tką.
Serwis Android Police jako pierwszy przyjrzał się bliżej szczegółowym danym fotografii. Na jaw wyszedł fakt użycia do zrobienia zdjęcia... Canona 5D mark III z obiektywem Canon EF 70-200 mm f/2.8 L IS II USM. Cena zestawu oscyluje w granicach 20000 złotych, gdzie P9 kosztuje około 2000 złotych.
Pod naporem krytyki firma Huawei usunęła wpis ze swojego profilu oraz wystosowała sprostowanie, które jest równie naciągane. co oryginalny podpis pod zdjęciem.
Trudno uwierzyć, że było to tylko nieplanowane potknięcie. Cała sytuacja zdecydowanie podważy wiarygodność firmy, a także autentyczność fotografii zamieszczanych przez firmę. Nie jest to pierwsza marketingowa kompromitacja firmy Huawei, kiedy to pojawiły się nieścisłości co do zaangażowania firmy Leica w produkcję aparatów modelu P9.