Kalendarz Lavazza 2017 zamyka trylogię o „Obrońcach Ziemii”
Kalendarz marki Lavazza jest drugim, najbardziej rozpoznawalnym tego typu wydawnictwem na świecie po kalendarzu Pirelli. Od 3 lat znani fotografowie zgłębiają temat „Obrońców Ziemi”, przedstawiając historię różnych ludzi. Edycja na rok 2017 jest zamknięciem tego tematu w obiektywie Denisa Rouvre'a.
23.09.2016 | aktual.: 24.09.2016 13:13
Denis Rouvre jest laureatem konkursów, takich jak World Press Photo oraz Sony World Photography Awards. Stanął on pośród dwóch innych znanych fotografów, którzy realizowali temat „Obrońców Ziemii” - Steve'a McCurry'ego oraz Joeya L.
Myśl przewodnia kalendarza na rok 2017 brzmiała „Jesteśmy tym, czym żyjemy”. W połączeniu z hasłem „Earth Defenders”, ta myśl ma podkreślać zmiany klimatyczne oraz okazać szacunek dla lokalnych społeczeństw. Nadzór nad tą edycją pełnił Armando Testa.
Lavazza Calendar 2017- “We Are What We Live” - Denis Rouvre ENG
Same zdjęcia są dyptykami, które zestawiają studyjne portrety mieszkańców z krajobrazami, co stanowi znaczące odejście od komercyjnego charakteru wydawnictwa. Zostały one wykonane aparatem średnioformatowym z przystawką cyfrową. Szczerze mówiąc, edycja kalendarza stworzona przez McCurry'ego bardziej przypadła mi do gustu – mocniej można było odczuć historię ludzi pracujących na plantacjach kawy i zobaczyć tradycję przekazywaną z ojca na syna.
Całe szczęście, że za tegoroczny kalendarz Pirelli odpowiada Peter Lindbergh – tam zobaczymy znacznie lepsze zdjęcia, niż te z kalendarza Lavazza. Mam szczerą nadzieję, że firma odejdzie od tego tematu w przyszłym roku, albo chociaż zrealizuje go w bardziej atrakcyjny sposób.
Więcej o kalendarzu przeczytacie na stronie Lavazza.