„Z ojca na syna” - prezentujemy Wam kalendarz Lavazza 2016
Marka Lavazza, podobnie jak Pirelli, znana jest z mocno stylizowanych kalendarzy. Tegoroczna edycja kontynuuje zeszłoroczny cykl „Earth Defenders” poruszający tematykę zdrowego stylu życia i ochrony środowiska.
18.12.2015 | aktual.: 26.07.2022 19:22
Za stworzenie kalendarza „From Father to Son” odpowiada młody fotograf – 26-letni Joey Lawrence. Głównymi bohaterami jego zdjęć są „współcześni bohaterowie” określani przez markę Lavazza jako „Earthdefenders”, czyli „obrońcy Ziemi”.
Lavazza Calendar 2016 - From Father to Son - The Movie ITA
Tegoroczna edycja została stworzona, podobnie jak ta z 2015, przy pomocy organizacji Slow Food, której celem jest ochrona kuchni różnych regionów świata. Organizacja (oraz ruch społeczny) wspiera kultywowanie tradycyjnych sposobów upraw roślin, nasion oraz hodowli zwierząt.
Kalendarz „From Father to Son” był realizowany w Centralnej i Południowej Ameryce, dzięki czemu propagowana była również akcja „Terra Madre Giovani – We Feed Planet”.
Na stronie internetowej projektu znajdziemy 13 historii opowiadających o tradycyjnym rolnictwie stosowanym w uprawie nasion kawy. Jest to niesamowicie interesującą podróżą kulturową w przedstawiane przez Lawrence'a regiony.
Fotograf rozpoczął swoją przygodę w wieku 10 lat za sprawą swojego ojca, któremu podbierał mały aparat kompaktowy. Zaowocowało to ogromną pasją obrazowania świata oraz przerodziło się w coś więcej niż tylko pasję – w styl życia i chęć zmiany świata.
Zeszłoroczny kalendarz został stworzony przez fotografa National Geographic – Steve'a McCurry. Zapoczątkował on nowy trend w fotografowaniu tego typu zleceń. Poruszanie tematów społecznych i kulturowych znalazło również odpowiednik w złamaniu konwencji kalendarza Pirelli na 2016 roku, stworzonego przez Annie Leibovitz.