Zeiss przeprasza za ”januszową” sesję z Syrenką Ariel w roli głównej

Zeiss przeprasza za ”januszową” sesję z Syrenką Ariel w roli głównej

Zeiss przeprasza za ”januszową” sesję z Syrenką Ariel w roli głównej
Źródło zdjęć: © © Zeiss
Marcin Watemborski
09.07.2019 11:17, aktualizacja: 26.07.2022 15:44

Firma Zeiss produkuje obiektywy na naprawdę wysokim poziomie. Ich linia Otus jest doceniana przez fotografów na całym świecie. Promocja jednego z nich – Zeiss Otus 100 mm f/1.4 – odbyła się na imprezie Anime Fest w czeskim Brnie. Niestety sesja z modelką pozostawiła wiele do życzenia, a użytkownicy nie zostawili na Zeissie suchej nitki.

Byłem w życiu na kilu premierach obiektywów i aparatów. Na takich wydarzeniach producenci przykładają się do swoich zadań i robią w większości bardzo fajne scenki. Pamiętam, że na jednej z premier Sony była nawet znana modelka alternatywna Ophelia Overdose, Canon przy okazji premiery Canona EOS R zorganizował stylizowane przedstawienie, a Nikon zabrał dziennikarzy do Japonii.

Zeiss niestety nie podołał oczekiwaniom wielu konsumentów. Podczas zlotu miłośników anime w Brnie odbyła się prezentacja obiektywu Zeiss Otus 100 mm f/1.4. W sesji wzięła udział modelka Katka Kavanová oraz fotograf o pseudonimie ”Creative Wolves”. Dziewczyna była przebrana za Syrenkę Ariel z bajki Disneya.

Rozumiem inicjatywę cosplayu (przebierania się za postaci z mang, anime, gier komputerowych etc.), ale ten jest wyjątkowo słaby. Inaczej zapamiętałem czerwonowłosą syrenkę. Dziewczyna trzyma w rękach wspomniany obiektyw i pozuje nadzwyczaj sztywno. Na dodatek w studio na szarym, bezpłciowym tle. Patrząc na to, że była to konwencja anime, na pewno znalazłoby się ciekawsze miejsce. Fotograf pokazał też, że kreatywność znajduje się tylko w jego pseudonimie.

Ludzie komentujący zdjęcia na Twitterze Zeissa byli zawiedzeni lub wręcz zniesmaczeni tą sesją. Uważają też, że wykorzystywanie kobiet do sprzedaży obiektywów jest nie na miejscu. Akurat nie widzę nic złego w fotografowaniu kobiet podczas wydarzenia promocyjnego, jednak sama koncepcja pozostawia wiele do życzenia. Użytkownicy zalewali negatywnymi profil Zeissa negatywnymi komentarzami przez 3 dni, co doprowadziło do tego, że osoby zarządzające mediami społecznościowymi firmy napisały przeprosiny:

Droga Społeczności, przepraszamy za urazę spowodowaną przez post z wydarzenia związanego z anime. Słuchamy waszych opinii i bierzemy wasze komentarze bardzo poważnie. Dziękujemy za wasze zaangażowanie w tak ważnym temacie.

Szczerze mówiąc nie uważam, że Zeiss powinien przepraszać, za prezentowanie na zdjęciach przebranej kobiety – w końcu na tym polegało wydarzenie, gdzie odbyła się prezentacja. Uważam jednak że gdy jakaś firma podejmuje się takiego przedsięwzięcia, powinna dołożyć wszelkich starań, by wyszło jak najlepiej. Gdyby scenka była osadzona w przestrzeni samego zlotu, gdzie przygotowane by były skałki, imitacja morza i oddany klimat bajki Disneya, na pewno wyglądałoby to dużo ciekawiej. No i nie zapominajmy o raku Sebastianie i rybce Florku – wiernych towarzyszach Ariel!

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)