Oficjalnie: Pełnoklatkowy bezlusterkowiec Fujifilm nie powstanie

Oficjalnie: Pełnoklatkowy bezlusterkowiec Fujifilm nie powstanie24.10.2018 08:39

Fujifilm to firma, która ma całkiem pokaźne portfolio w segmencie bezlusterkowców z matrycami APS-C. Od 2016 roku jest również na rynku aparatów średnioformatowych dzięki linii GFX. Czy pełna klatka jest im w ogóle potrzebna?

Niejednokrotnie zastanawiałem się nad przyszłością firmy Fujifilm. Trapiło mnie to, czy wejdzie na rynek pełnoklatkowych bezlusterkowców, ale za każdym razem pojawiała się ta sama refleksja i pytanie: ”Po co Fujifilm miałoby wchodzić w ten segment?”.

Co ma Fujifilm, a czego nie mają inni?

Patrząc na portfolio aparatów z wymienną optyką od Japończyków, znajdziemy dwa systemy: Fujifilm X oraz Fujifilm GFX. Pierwszy z nich to system aparatów z matrycami APS-C. Znajdziemy w nim rozwiązania dla mniej zaawansowanych fotografów oraz dla profesjonalistów. Ten system wydaje się być doskonałym rozwiązaniem dla fotografów z różnych dziedzin – od ślubu, przez reportaż, fotografię prasową, produkty aż do portretu.

Ostatnio zaprezentowany model Fujifilm X-T3 jest bardzo interesującą propozycją – zarówno dla fotografów i filmowców. Za jakiś czas ma pojawić się obiektyw Fujinon XF 33 mm f/1, który zdecydowanie może obalić mit o niezdolności matryc APS-C do produkowania obrazków o płytkiej głębi ostrości.

Drugi system, czyli Fujifilm GFX, pojawił się w 2016 roku. Firma zadebiutowała na rynku cyfrowych aparatów średnioformatowych modelem Fujifilm GFX 50s, który był rewolucją na rynku. Pierwszy raz pojawił się przystępny cenowo aparat do wykorzystania w pełni komercyjnego. 50-megapikselowa matryca w połączeniu z możliwością uzyskania płytszej głębi ostrości przypadła do gustu fotografom. Dalszym krokiem w prowadzeniu rewolucji są prace nad aparatem Fujifilm GFX 50R, czyli średnioformatowym bezlusterkowcem w estetyce aparatu dalmierzowego oraz drugim modelem ze 102-megapikselową matrycą oraz możliwością kręcenia w 4K. Wszystkiego dopełnia stabilizacja matrycy.

Co na to konkurencja?

Patrząc na rynek, na którym pojawiają się kolejne aparaty z pełną klatką, jak: Sony A7r III, Sony A7 III, Nikon Z6, Nikon Z7, Canon EOS R czy ostatnio zapowiedziane Panasonic LUMIX S1 oraz Panasonic LUMIX S1R, chyba nie ma realnego sensu wchodzenia w ten segment dla kolejnej firmy. Fujifilm znalazło swoją niszę i rozwinęło swój rynek, zdobywając serca użytkowników aparatami w estetyce retro z matrycami APS-C. Dopełnienie oferty sprzętem z sektoru średnioformatowych bezlusterkowców daje Japończykom przewagę nad pozostałymi producentami. Realnie patrząc – nie mają rozwiniętej konkurencji na tych płaszczyznach, chyba, że za taką uznamy Sony i linię A6000 (A6300 raz A6500) czy system Canon EOS M.

Pełnoklatkowy bezlusterkowiec Fujifilm nie powstanie

Podczas targów Photokina 2018 w Kolonii, Toshihisa Iida (generalny manager Fujifilm) został zapytany przez redaktora DPReview wprost o to, czy firma wejdzie na rynek aparatów pełnoklatkowych. Odpowiedź była bardziej niż oczywista.

Nie, nigdy. Ponieważ nie mamy takich tradycji – szczęśliwie czy nieszczęśliwie. Nie widzimy sensu, by Fujifilm wchodziło na ten rynek, zwłaszcza od kiedy mamy dobre systemy APS-C oraz średnioformatowe. Jeśli byśmy kiedykolwiek weszli w segment pełnych klatek, zaczęlibyśmy niezdrową walkę. Jesteśmy szczęliwi, że mamy dwa kompletnie niezależne systemy.

Z drugiej strony – pojawiły się plotki na temat tego, że Sony zamierza rozwinąć swój segment aparatów z matrycami APS-C oraz stworzyć większą ofertę obiektywów. O ile Fujifilm nie zamierza z nikim realnie konkurować, to firma musi pamiętać, że inni producenci nie śpią i bacznie obserwują to, co się dzieje.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.