Canadian Press przechodzi w pełni na system Sony. Fotoreporterzy bez lustrzanek

Canadian Press przechodzi w pełni na system Sony. Fotoreporterzy bez lustrzanek02.02.2022 08:50
Canadian Press przechodzi w pełni na system Sony. Fotoreporterzy bez lustrzanek

Kolejna bardzo duża agencja prasowa ogłosiła zmiany sprzętowe wśród swoich fotoreporterów. Tym razem chodzi o Canadian Press, które poszło w ślady Associated Press. To działanie jest bardzo istotne dla rynku bezlusterkowców, które zostały docenione przez profesjonalistów.

W lipcu 2020 roku pisaliśmy o tym, że jedna z najbardziej znanych agencji prasowych na świecie – Associated Press – podjęła decyzję o przejściu z lustrzanek cyfrowych Canona i Nikona na bezlusterkowce marki Sony. Wówczas AP informowało o zakupie korpusów Sony A9 II oraz Sony A7R IV. Nie zabrakło też kamer Sony FS czy profesjonalnych obiektywów najwyższej linii G Master.

1,5 roku później w ślady za Associated Press idzie agencja Canadian Press. Firma poinformowała o nawiązaniu ścisłej współpracy z Sony. Od teraz dziennikarze będą wyposażeni w bezlusterkowce wspomnianej marki. Co więcej – będzie to jedyny sprzęt, którego mają używać fotoreporterzy Canadian Press.

W ekipie CP jest ponad 180 dziennikarzy, którzy relacjonują wydarzenia nie tylko na obszarze Ameryki Północnej, ale całym świecie. Bez względu na to, czy tematem materiałów będzie fotografia sportowa, prasowa czy lifestyle'owa, zdjęcia oraz nagrania będą realizowane wyłącznie sprzętem Sony.

Interesujące jest to, że nie słychać o takich ruchach w przypadku innych firm jak Canon czy Nikon. Wygląda na to, że strategia Sony dążąca do podbicia światowego rynku fotograficznego sprawdza się dobrze. Warto spojrzeć na to z innej strony – jeśli profesjonaliści potrzebujący niezawodnego sprzętu przerzucają się na bezlusterkowce, oznacza to tyle, że lustrzanki cyfrowe na dobre odchodzą do lamusa.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)