Instagram dostaje po głowie. Ludzie go nienawidzą
Instagram to jedna z najpopularniejszych aplikacji społecznościowych na świecie. Jest to jedno z głównych narzędzi działania influencerów oraz promowania dla wielu biznesów – zwłaszcza tych, które nie przeniosły się na TikToka. Badania przeprowadzone przez VPNOverview pokazują, że ludzie mają dość tego portalu.
15.03.2023 14:48
Portal VPNOverview zajmuje się cyberbezpieczeństwem. Niedawno przeprowadził badania dotyczące 30 najpopularniejszych aplikacji, które ludzie w USA usuwają ze swoich smartfonów. Eksperci posłużyli się frazami kluczowymi "usunięcie" i "dezaktywacja" ze względu na wyszukiwane przez użytkowników hasła.
Wygląda na to, że Instagram nie ma powodów do radości, chociaż zajął pierwsze miejsce w badaniach. Ponad 900 tys. zapytań w przeciągu ponad 6 miesięcy dotyczyło tego, jak usunąć lub wyłączyć konto na Instagramie. Na drugim miejscu był Facebook z wynikiem ponad 386 tys. zapytań, na trzecim Snapchat (217 tys.), a dalej Twitter (92 tys.) oraz Telegram (28 tys.). Co ciekawe, TikToka chciało usunąć jedynie 6 tys. użytkowników.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Obecnie wiele osób odchodzi od Instagrama ze względu na niejasne formy promowania postów, wysokie ceny reklam i znikome efekty. Dodajmy do tego afery pokroju tej, ujawnionej przez Wall Street Journal. Fotografowie uciekają, ponieważ ta aplikacja "nie służy już do udostępniania zdjęć", co przyznał Adam Mosseri w czerwcu 2021 roku.
Współczesny Instagram kompletnie się różni od początkowych założeń aplikacji, które szerzej opisywaliśmy w historii powstania tego medium społecznościowego. W roku 2022 program został kompletnie przebudowany po to, by konkurować o laur pierwszeństwa z TikTokiem, co wychodzi dość średnio. W kwestii krótkich filmików wciąż króluje platforma chińskiej firmy ByteDance, mimo wielu skandali związanych z bezpieczeństwem.
Według agencji Higher Visibility zajmującej się pozycjonowaniem stron internetowych jedynie 10 proc. popularnych twórców internetowych wciąż korzysta z Instagrama, jako medium pierwszego wyboru.
Marcin Watemborski, redaktor prowadzący Fotoblogii