Nikon odbija się od dna! Firma zaczęła ponownie zarabiać

Nikon odbija się od dna! Firma zaczęła ponownie zarabiać09.08.2021 08:10

Miniony rok nie był dobry dla Nikona. Firma zamknęła go ze znaczną stratą, a w porównaniu do Canona wyglądało to naprawdę źle. Raport finansowy z Q1 2021 roku wygląda natomiast obiecująco. Japoński gigant zaczyna powoli wychodzić na prostą.

Nowy rok finansowy dla Nikona zaczął się 1. kwietnia 2021 roku. Firma opublikowała raport, w którym widać tendencję wzrostową, która utrzymana może znacznie poprawić sytuację finansową firmy w stosunku rok-do-roku.

Rok 2021 został zamknięty ze stratą 720 milionów dolarów. Wyglądało to naprawdę źle w porównaniu do Canona, który przyniósł aż 620 milionów dolarów na plusie. Raport podsumowujący Q1 2022, czyli pierwszy kwartał nowego roku rozliczeniowego pokazuje, że firma w obszarze operacyjnym zyskała około 84 milionów dolarów.

Nikon zwraca uwagę, że zysk jest wynikiem podjęcia trudnych decyzji oraz ustabilizowaniem wartości jena. Koszt operacyjny firmy spadł, dzięki czemu może patrzeć z nadzieją w przyszłość. Przedstawiciele Nikona wierzą, że Q2 zamkną z jeszcze większym zyskiem i nie będzie to spowodowane jedynie wzrostem sprzedaży aparatów.

Raport informuje, że w minionym okresie rozliczeniowym (Q1 2022) Nikon sprzedał aż 220 000 aparatów z wymienną optyką, 390 000 obiektywów oraz 70 000 innych aparatów. Łącznie, obrót sprzętem stanowił około 457 milionów dolarów, czyli prawie dwukrotnie więcej niż w zeszłym roku.

Nowa strategia finansowa NIkona kładzie nacisk na sprzedaż aparatów z średniej i wysokiej półki, kierowanych do zaawansowanych amatorów oraz profesjonalistów. Znaczne uspokojenie się pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 również ma pozytywny wpływ na zysk. Ludzie w wielu miejscach mogą podróżować z niewielkimi w porównaniu do zeszłego roku obostrzeniami, więc kupują sprzęt na wakacje.

Wydanie modelu Nikon Z fc spotkało się ze znacznym uznaniem miłośników marki, a profesjonaliści czekają na flagowego bezlusterkowca o oznaczeniu Nikon Z9, który został niedawno zauważony na Igrzyskach Olimpijskich. O lepszej kondycji firmy świadczy również ich stoisko w centrum prasowym w Tokio.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.