Nikon odbija się od dna! Firma zaczęła ponownie zarabiać
Miniony rok nie był dobry dla Nikona. Firma zamknęła go ze znaczną stratą, a w porównaniu do Canona wyglądało to naprawdę źle. Raport finansowy z Q1 2021 roku wygląda natomiast obiecująco. Japoński gigant zaczyna powoli wychodzić na prostą.
09.08.2021 | aktual.: 09.08.2021 11:14
Nowy rok finansowy dla Nikona zaczął się 1. kwietnia 2021 roku. Firma opublikowała raport, w którym widać tendencję wzrostową, która utrzymana może znacznie poprawić sytuację finansową firmy w stosunku rok-do-roku.
Rok 2021 został zamknięty ze stratą 720 milionów dolarów. Wyglądało to naprawdę źle w porównaniu do Canona, który przyniósł aż 620 milionów dolarów na plusie. Raport podsumowujący Q1 2022, czyli pierwszy kwartał nowego roku rozliczeniowego pokazuje, że firma w obszarze operacyjnym zyskała około 84 milionów dolarów.
Nikon zwraca uwagę, że zysk jest wynikiem podjęcia trudnych decyzji oraz ustabilizowaniem wartości jena. Koszt operacyjny firmy spadł, dzięki czemu może patrzeć z nadzieją w przyszłość. Przedstawiciele Nikona wierzą, że Q2 zamkną z jeszcze większym zyskiem i nie będzie to spowodowane jedynie wzrostem sprzedaży aparatów.
Raport informuje, że w minionym okresie rozliczeniowym (Q1 2022) Nikon sprzedał aż 220 000 aparatów z wymienną optyką, 390 000 obiektywów oraz 70 000 innych aparatów. Łącznie, obrót sprzętem stanowił około 457 milionów dolarów, czyli prawie dwukrotnie więcej niż w zeszłym roku.
Nowa strategia finansowa NIkona kładzie nacisk na sprzedaż aparatów z średniej i wysokiej półki, kierowanych do zaawansowanych amatorów oraz profesjonalistów. Znaczne uspokojenie się pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 również ma pozytywny wpływ na zysk. Ludzie w wielu miejscach mogą podróżować z niewielkimi w porównaniu do zeszłego roku obostrzeniami, więc kupują sprzęt na wakacje.
Wydanie modelu Nikon Z fc spotkało się ze znacznym uznaniem miłośników marki, a profesjonaliści czekają na flagowego bezlusterkowca o oznaczeniu Nikon Z9, który został niedawno zauważony na Igrzyskach Olimpijskich. O lepszej kondycji firmy świadczy również ich stoisko w centrum prasowym w Tokio.